کسب و کار

بازاریابی چیست؟

بازاریابی چیست؟

بازاریابی ، مجموعه فعالیت‌های یک شرکت در راستای خرید، فروش یا ارائه خدمات می‌باشد که شامل تبلیغات، فروش و تحویل محصولات می‌باشد. افرادی که در بخش بازاریابی فعالیت می‌کنند، سعی دارند مخاطبان مورد نظر خود را توسط شعارها، طراحی بسته بندی، تاییدیه‌های مشهور و رسانه‎‌های عمومی مورد توجه قرار دهند.

تعریف کلی بازاریابی

بازاریابی‌ فعالیتی است که یک شرکت برای به دست آوردن مشتریان و حفظ روابط خود با آن‌ها انجام می‌دهد. هدف از بازاریابی این است که محصولات و خدمات شرکت را به افرادی که نیاز دارند و یا می خواهند از سودآوری اطمینان حاصل کنند، معرفی کند.

چهار رکن اصلی بازاریابی، محصول، محل، قیمت و ارتقاء است.

محصول یک آیتم یا اقلامی است که یک کسب و کار قصد دارد آن را به فروش برساند. هنگام بررسی یک محصول، یک شرکت باید سوالاتی از قبیل “چه محصولی را به فروش می رساند”، “چه چیزی محصول را از رقبای خود متمایز می کند”، “آیا می توان محصول را با یک محصول ثانویه به بازار ارائه داد؟” و “آیا محصولات جایگزین در بازار وجود دارد؟” را در نظر بگیرد.

قیمت به اینکه شرکت آن محصول را به چه قیمتی خواهد فروخت اشاره می‌کند. هنگام ایجاد قیمت، شرکت ها باید به هزینه واحد، هزینه های بازاریابی و هزینه های توزیع، اشاره کنند.

محل به مکان توزیع محصول اشاره دارد. ملاحظات کلیدی در نظر داشتن این است که آیا شرکت با فروش فیزیکی، فروش آنلاین و یا هر دو صورت به هدف خود می‌رسد.

فعالیت های تبلیغاتی ممکن است شامل تبلیغات، فروش شخصی، تبلیغات فروش، روابط عمومی، بازاریابی‌ مستقیم، حمایت مالی و بازاریابی چریکی باشد. تبلیغات به احتمال زیاد بسته به مراحل چرخه محصول متفاوت خواهد بود. بازاریابان باید بدانند که مصرف کنندگان قیمت و توزیع محصول را با کیفیت آن مرتبط می کنند.

بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین

در سال ۲۰۱۷، تقریبا ۴۰ درصد از کاربران اینترنت در ایالات متحده، چندین کالا را به صورت آنلاین در هر ماه خریداری می کنند.از نظر کارشناسان انتظار می رود فروش آنلاین در ایالات متحده از ۵۰۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به بیش از ۷۳۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. با توجه به این آمار، بازاریابان از ابزارهای آنلاین مانند رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال، در وب سایت و دستگاه تلفن همراه، برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند. بنابراین بازاریابی‌ آنلاین، یک عنصر مهم استراتژی بازاریابی است.

To top