سبک زندگی

کتاب خلیج نقره ای اثر جوجو مویز

کتاب خلیج نقره ای

یکی دیگر از رمان‌های عاشقانه جوجو مویز، رمان‌نویس انگلیسی، کتاب خلیج نقره ای (Silver Bay) است. این رمان عاشقانه نیز مانند دیگر نوشته‌های مویز، دارای چند شخصیت می‌باشد. این کتاب اولین بار در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

خلاصه ای از کتاب خلیج نقره ای

لیزا مک کالن (Liza McCullen) هرگز به طور کامل از گذشته‌ی خودش رها نمی‌شود. اما سواحل بکر و مردم صمیمی خلیج نقره‌ای، آزادی و امنیت دلخواهش را به او می‌بخشند؛ حداقل اگر برای خودش این‌گونه نباشد، برای دختر جوانش هانا (Hannah)، که این‌چنین است. همه چیز به همین منوال بود تا اینکه مایک دورمر (Mike Dormer) به عنوان مهمان، وارد هتل عمه‌اش می‌شود.

مرد انگلیسیِ نجیب و آرام، با لباس‌های بسیار شیک و چشم‌های اغواکننده، که می‌توانست هر چیزی را که لیزا برای محافظت از آن به سختی کار کرده بود، نابود کند: نه تنها تجارت خانوادگی و خلیجی که نهنگ‌های محبوبش را پناه داده است، بلکه اعتقاد او به اینکه هرگز دوباره عاشق نخواهد شد – هرگز دوباره سزاوار دوست داشته شدن نیست – را نیز می‌توانست ویران کند.

از طرفی، مایک دورمر فقط انتظار قرارداد تجاری دیگری را دارد – کار ساده‌ای که شروع رفت و آمد در یک شهر ساحلی کوچک برای توسعه و پیشرفت است. اما او در می‌یابد که او به طور کامل نمی‌داند درباره‌ی ساکنین عجیب و غریب هتل خلیج نقره‌ای محقر و کهنه چه فکری کند؛ به خصوص درباره لیزا مک کالن اسرارآمیز، و ادعای آن‌ها نسبت به آب‌های اطراف. با شروع حرکت چرخ توسعه، جهان مایک و لیزا نیز در این داستانِ بسیار تاثیرگذار و قویِ جوجو مویز – که پر است از جملات طنز و سخاوت و خیرخواهی – به هم برخورد می‌کنند.

ترجمه فارسی:

این کتاب مترجم و انتشارات مختلفی دارد، اما یکی از بهترین ترجمه‌های آن توسط یاسمن فروغی فر و انتشارات میلکان است.

مشخصات کتاب

  • عنوان: خلیج نقره ای
  • نویسنده: جوجو مویز
  • مترجم: یاسمن فروغی فر
  • انتشارات: میلکان
  • تعداد صفحات: ۴۴۰

چنانچه شما ترجمه‌های دیگر این کتاب را خوانده‌اید، نظر خود را با ما در میان گذارید.


منبع:

وب سایت جوجو مویز

To top