سرگرمی

معرفی فیلم: لا لا لند / فریدا

معرفی فیلم: لا لا لند / فریدا

آخر هفته‌های خود را به تماشای فیلم‌های سرگرم کننده که توسط گیتی پلاس معرفی می‌شوند، بنشینید.

فیلم لا لا لند (La La Land)

فیلم لا لا لند (La La Land)

خلاصه داستان:

میا، دختری علاقه مند به بازیگری است و در کافی شاپ کمپانی برادران وانر کار می‌کند. سباستین نیز نوازنده پیانو جاز بوده که در کافه‌ها به نواختن موسیقی می‌پردازد.

میا و سباستین به طور اتفاقی هنگام رانندگی به هم برخورد کرده و این ماجرا شروعی برای دیدارهای بعد از آن، برای آن دو می‌شود. دیدارهای پیاپی آن‌ها ادامه پیدا می‌کند تا جایی که میا از رویای بازیگری و سباستین نیز از عشقش به موسیقی، برای یکدیگر حرف می‌زنند.

رفته رفته این دیدارها سبب ایجاد عشقی آتشین در آن‌ها می‌شود و رابطه آنها با هم ادامه پیدا می‌کند اما…

جوایز:

فیلم لا لا لند (La La Land)

اصطلاح لا لا لند بیشتر برای اشاره به شهر لس آنجلس و هالیوود به علت سبک زندگی پر زرق و برق و پر از بریز و بپاش در این شهرها به کار می‌رود. برخی از منابع فارسی، کلمه لا لا لند را سرزمین رویایی ترجمه کرده‌اند.

مشخصات فیلم:

نویسنده و کارگردان: دیمین شزل (Damien Sayre Chazelle)

بازیگران: اما استون (Emily Jean “Emma” Stone)، رایان گاسلینگ (Ryan Thomas Gosling)، جاناتان کیمبل سیمنز (Jonathan Kimble Simmons)، جان لجند (John Roger Stephens)، رزمری دویت (Rosemarie DeWitt)، میگن فی (Meagen Fay)

سال تولید: ۲۰۱۶

کمپانی سازنده: بلک لیبل مدیا (Black Label Media)، سامیت انترتینمنت (Summit Entertainment)، ایمپوستر پیکچرز (Impostor Pictures)، مارک پلت (Marc Platt Productions)

کمپانی منتشر کننده: لاینزگیت فیلمز (Lionsgate)

موسیقی: جاستین هورویتز (Justin Hurwitz)

ژانر: کمدی، درام، موزیکال

امتیاز: ۸.۰/۱۰ در سایت IMDB

مدت زمان: ۱۲۸ دقیقه

پیشنهاد لینک دانلود


فیلم فریدا (Frida)فیلم فریدا (Frida)

خلاصه داستان:

فریدای ۱۸ ساله، دانشجوی رشته‌ی پزشکی در مکزیکو است که به همراه دوستانش زندگی شادی را می‌گذراند. اما وی در اثر تصادف وحشتناکی با اتوبوس، مجبور به ترک تحصیل می‌شود. این حادثه باعث خرد شدن کمر، جراحت عمیق و شکستگی‌های متعدد در نواحی ستون فقرات، لگن، ترقوه، دنده‌ها و پاهای وی شد. همچنین در اثر فرورفتن میله‌ای آهنی در رحمش، تا پایان عمر از داشتن فرزند محروم ماند. در زمانی که بستری بود، نامزدش نیز وی را ترک کرد. به همین دلایل، فریدا بسیار غمگین و ناامید شد. اما در همان زمان، آرام آرام شروع به کشیدن نقاشی کرد. نقاش بزرگی به نام «دیه‌گو ریورا» (Diego Rivera)، نقاشی های فریدا را دیده و بسیار تحت تاثیر قرار می گیرد. سرانجام آن دو با هم ازدواج می کنند و …

توضیحاتی درباره فیلم

این فیلم درباره‌ی زندگیِ یکی از برجسته‌ترین نقاشان سبک سورئالیسم مکزیک و یکی از زنان نامدار تاریخ هنر معاصر، «فریدا کالو» (Frida Kahlo) (متولد ۶ ژوئیه ۱۹۰۷ – وفات ۱۳ ژوئیه ۱۹۵۴ در کویوآکان، مکزیکوسیتی) است. فیلم از رمانی به نام «فریدا: زندگی‌نامه‌ای از فریدا کالو» (۱۹۸۳) نوشته‌ی «هایدن هررا» (Hayden Herrera) اقتباس شده‌است. وی بیشتر به خاطر خودنگاره‌های هنرمندانه‌اش، مشهور است.

جوایز:

  • نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول زن
  • برنده جایزه اسکار موسیقی فیلم
  • برنده جایزه اسکار چهره‌پردازی
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین موسیقی متن

مشخصات فیلم:

کارگردان: جولی تایمور (Julie Taymor)

نویسنده: کلنسی سیگال (Clancy Sigal)، دایان لیک (Diane Lake)، گرگوری ناوا (Gregory Nava)، آنا توماس (Anna Thomas)

بازیگران: سلما هایک (Salma Hayek)، آلفرد مولینا (Alfred Molina)، آنتونیو باندراس (Antonio Banderas)، دیدی کان (Didi Conn)، والریا گولینو (Valeria Golino)، اشلی جاد (Ashley Judd)، میا مایسترو (Mía Maestro)، راجر ریس (Roger Rees)، ادوارد نورتون (Edward Norton)، جفری راش (Geoffrey Rush)

سال تولید: ۲۰۰۲

کمپانی سازنده: Ventanarosa و Lions Gate Films

کمپانی منتشر کننده: میراماکس فیلمز (Miramax Films)

موسیقی: الیوت گولدنتال (Elliot Goldenthal)

ژانر: زندگی نامه، درام، عاشقانه

امتیاز: ۷.۴/۱۰ در سایت IMDB

مدت زمان: ۱۲۳ دقیقه

پیشنهاد لینک دانلود

منتظر فیلم‌های بیشتر در هفته‌های آینده باشید.

To top