سرگرمی

معرفی فیلم: تالکین

آخر هفته‌های خود را به تماشای فیلم‌های سرگرم کننده که توسط گیتی پلاس معرفی می‌شوند، بنشینید.

تالکین (Tolkien)

تالکین - پوستر

خلاصه داستان:

تالکین در دوران نوجوانی با گروهی از هنرمندان و نویسندگان در مدرسه دوست می‌شود که بودن با آن‌ها برای وی الهام بخش بوده و در کنارشان شجاعت بیشتری پیدا می‌کرد. دوستی آن‌ها در طول سال‌های متمادی رشد کرده و زندگی را با هم تجربه می‌کنند. در همین حال، تالکین، اِدیث برَت (Edith Bratt) را ملاقات می‌کند، کسی که سرانجام عاشقش می‌شود.

اما با شروع جنگ جهانی اول، رابطه‌ی تالکین با دوستانش به بوته‌ی آزمایش گذاشته می‌شود؛ جنگی که دوستی آن‌ها را تهدید کرده و ممکن است باعث جدایی این دوستان از هم بشود…

این فیلم درباره‌ی زندگی «جان رونالد روئل تالکین» (John Ronald Reuel Tolkien)، نویسنده بریتانیایی است که کتاب‌های معروفی مانند «ارباب حلقه ها»، «هابیت»، «سیلماریلیون» و «یاران حلقه» را به رشته‌ی تحریر در آورده است. در واقع این فیلم، زندگی تالکین، از جوانی تا بزرگسالی را به خوبی به تصویرکشیده است.

تالکین علاقه‌ی فراوانی به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. شاید وی تنها کسی باشد که پانزده زبان ساخته است. او در جایی گفته که انگیزه اش از نگارش کتاب‌های تخیلی مانند «ارباب حلقه ها» این است که در آن‌ها بتواند از زبان‌های فراساخته‌ای که خودش ابداع کرده بود، استفاده نماید.

مشخصات فیلم

کارگردان: دمه کاروکسکی (Dome Karukoski)

نویسنده: دیوید گلیسون (David Gleeson)، استیون برسفورد (Stephen Beresford)

بازیگران: نیکلاس هولت (Nicholas Hoult)، لی‌لی کالینز (Lily Collins)، کالم مینی (Colm Meaney)، تام گلین-کارنی (Tom Glynn-Carney)، درک جاکوبی (Derek Jacobi)

سال تولید: ۲۰۱۹

کمپانی سازنده: Fox Searchlight Pictures

کمپانی منتشر کننده: والت دیزنی (Walt Disney Studios Motion Pictures)

موسیقی: توماس نیومن (Thomas Newman)

ژانر: زندگی نامه، درام، جنگی

امتیاز: ۶.۹/۱۰ در وب سایت IMDB

مدت زمان: یک ساعت و ۵۲ دقیقه

پیشنهاد لینک دانلود

منتظر فیلم‌های بیشتر در هفته‌های آینده باشید.

To top