سرگرمی

معرفی فیلم: سالت (Salt)

سالت

آخر هفته‌های خود را به تماشای فیلم‌های سرگرم کننده که توسط گیتی پلاس معرفی می‌شوند، بنشینید.

سالت (Salt)

سالت - پوستر

خلاصه داستان:

اِولین سالت (Evelyn Salt)، جاسوس سی آی ای (CIA) است که در زندانی در کره شمالی شکنجه می‌شود. دوست پسر عنکبوت شناس او، مایک کراوز (Mike Krause)، تبلیغات زیادی در مورد حبسش انجام داده و به همین دلیل CIA مجبور به تبادل زندانی می‌شود؛ گرچه که برخلاف سیاست هایش است. همکار «اِولین» در سازمان سیا، «تد وینتر» (Ted Winter)، در مرز به استقبالش می‌آید. در طول راه، با وجود اینکه سالت یک عامل سازمان سیا است، اما مایک از وی تقاضای ازدواج می‌کند.

دو سال بعد، در سالگرد ازدواج سالت و مایک، یک فراری روسی به نام اولگ واسیلیویچ اورلوف (Oleg Vasilyevich Orlov) به دفتر سالت می‌رود. او به همراه وینتر و مامور ضد جاسوسی سیا، داریل پیبادی (Darryl Peabody)، آن فرد را تحت بازجویی قرار می‌دهند. اورلوف ادعا می‌کند که در روز X ماموران مخفیِ تمرین دیده و بسیار با مهارت، مشهور به «KA»، آمریکا را نابود خواهند کرد. وی می‌گوید عامل KA-12، رئیس جمهور روسیه «بوریس متویف» (Boris Matveyev) را در مراسم خاکسپاری معاون رئیس جمهور آمریکا به قتل خواهد رساند.

اورلوف فاش می‌سازد که KA-12 نام «اِولین سالت» است و ردیاب های جاسازی شده، کل داستان او را تایید می‌کنند. پیبادی دستور می‌دهد تا سالت را بازداشت کنند، اما در آن هنگام اورلوف دو مامور را می‌کشد و فرار می‌کند. در این آشفتگی، سالت نیز موفق به فرار می‌شود؛ اما در این هنگام در می‌یابد که شوهرش ربوده شده است…

مشخصات فیلم

کارگردان: فیلیپ نویس (Phillip Noyce)

نویسنده: کرت ویمر (Kurt Wimmer)

بازیگران: آنجلینا جولی (Angelina Jolie)، لیو شرایبر (Liev Schreiber)، چویتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor)، دانیل اولبریخسکی (Daniel Olbrychski)، آگوست دیهل (August Diehl)، یارا شهیدی (Yara Shahidi)

سال تولید: ۲۰۱۰

کمپانی سازنده: Di Bonaventura Pictures, Wintergreen Productions, Rainmaker Digital Effects

کمپانی منتشر کننده: کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures)

موسیقی: جیمز نیوتن هاوارد (James Newton Howard)

ژانر: اکشن، هیجان انگیز، اسرار آمیز

امتیاز: ۶.۴/۱۰ در وب سایت IMDB

مدت زمان: ۱۰۰ دقیقه

پیشنهاد لینک دانلود

منتظر فیلم‌های بیشتر در هفته‌های آینده باشید.

To top