کسب و کار

بازاریابی تلفنی چیست؟

بازاریابی تلفنی چیست؟

امروزه ما در دنیای بسیار متفاوت‌تر نسبت به گذشته زندگی می‌کنیم. تا چند دهه پیش انسان برای برقراری ارتباط با هرکس که قادر به دیدار رو در رو با وی نبود، نامه می‌نوشت یا تماس تلفنی برقرار می‌کرد.

اکنون ما از شبکه‌های اجتماعی مختلفی از جمله توییتر، فیس‌بوک، پیام کوتاه متنی، ایمیل، وب‌کم و پادکست برای برقراری ارتباط با دوستان، طرف‌های کاری و دیگر آشنایان یا حتی غریبه‌ها استفاده می‌کنیم.

به طور کلی اینترنت ما را بصورت آنلاین به هر شخصی متصل می‌کند. شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله زیرساخت‌هایی است که چندین بار در طی روز مورد استفاده قرار گرفته تا ما را از آخرین اخبار در مورد مسائل مختلف، دوستان و … مطلع ساخته و یا حتی توجه دیگران را به ما جلب کند.

با این وجود زمانی که شما به اطلاعات درست و قابل‌ اعتماد با سرعت زیاد نیاز دارید، یک ابزار مهم برای نهایی کردن و به نتیجه رساندن شما به کار می‌آید و آن چنان تغییری را تجربه نکرده و آن هم تلفن است.

به عبارتی می‌توان گفت تلفن قوی‌ترین وسیله ارتباطی موجود در دنیا است، چرا که کسی نیست که در عمل در دوره‌ای از کسب و کار خود، برای دسترسی پیدا کردن به فردی دیگر، پاسخگویی به سوال وی، فروش یا پیگیری یک پیشنهاد از تلفن استفاده نکرده باشد.

زمانی که یک‌ صدای زنده از پشت تلفن برای رفع مشکلات و یا پاسخ به سوالات ما، به کمک می‌آید، اطمینان بیشتری پیدا کرده و در واقع حسی از آرامش به ما منتقل می‌شود. اما اگر در انتظار قرار بگیریم، سوالاتمان بی پاسخ بماند یا به ما گفته شود که برای حل مشکلمان نمی‌توانند کاری انجام دهند، ناراحت شده و گاهی دچار عصبانیت نیز می‌شویم.

بازاریابی تلفنی چیست؟

در نظر داشته باشید که اکثر تماس‌های تلفنی کاری، به دلیل عدم برخورداری فرد پاسخ‌دهنده از تکنیک‌ها و آموزش‌های لازم، به نتیجه نرسیده و عملا به بن‌بست می‌رسد.

امروزه داشتن مهارت و اطلاع از آداب برقراری تماس تلفنی، مهمترین نقش را در موفقیت کسب و کار دارد. بنابراین فرد پاسخ دهنده باید مهارت‌های کافی برای ارائه و معرفی خدمات و محصولات شرکت را داشته باشد.

زمانی که صحبت از مهارت می‌شود ناخودآگاه به کسب مهارت با آموزش‌های خاص یا بهره گیری از کلاس‌های گوناگون فکر می‌کنیم اما نکته‌ی جالب آن است که گاهی این مهارت‌ها نیاز به آموزش و دانش خاصی نداشته و بیشتر مجموعه‌ای از مهارت‌های زندگی روزمره می‌باشد.

با توجه به موضوعات ذکر شده، تلفن ابزاری ضروری و حیاتی برای موفقیت شما به حساب می آید. تماس تلفنی تقریبا فوری بوده و در صورت دست پیدا کردن به فرد مورد نظر و استفاده موثر از این فرصت، ابزاری بسیار قوی برای کسب و کار در نظر گرفته می‌شود.

در مقاله بعدی به چندین استراتژی مهم و موثر در رابطه با چگونگی استفاده موثر از تماس‌های تلفنی اشاره می‌کنیم.

To top