سرگرمی

فیلم مرد ایرلندی (The Irishman)

مرد ایرلندی 2019

آخر هفته‌های خود را به تماشای فیلم‌های سرگرم کننده که توسط گیتی پلاس معرفی می‌شوند، بنشینید.

مرد ایرلندی (The Irishman)

مرد ایرلندی - پوستر

خلاصه داستان:

در یک آسایشگاه، شخص ویلچیر نشینِ سالخورده‌ای که یک سرباز کهنه‌کار جنگ جهانی دوم است، خاطرات خود را به عنوان یک قاتل مافیا و سپس علت ناپدید شدن «جیمی هوفا» در سال ۱۹۷۵ بازگویی می‌کند. این مرد که «فرانک شیران» نام دارد، در دهه‌ی ۱۹۵۰ در فیلادلفیا، راننده‌ی کامیون تحویل گوشت بود.

وی در آن زمان، شروع به فروختن مقداری از آن محموله‌ها به یک گانگستر محلی کرده و بعد از متهم شدنش به سرقت، توسط وکیل اتحادیه، «بیل بوفالینو» از این اتهام تبرئه می‌شود. بیل، فرانک را به پسرعمویش «راسل بوفالینو»، رئیس خانواده‌ی تبهکار پنسیلوانیای شمالی، معرفی کرده و فرانک شروع به کار کردن و از جمله قتل، برای راسل می‌کند. به زودی راسل، شیران را که تبدیل به یک قاتل حرفه‌ای و بالارتبه شده است، به «جیمی هوفا» (رئیس اتحادیه کارگران آمریکا و شخص دوم کشور پس از رئیس جمهور)، معرفی می‌کند.

هوفا که با باند تبهکاری راسل بوفالینو رابطه‌ی مالی دارد، با دولت فدرال و «تونی پرو»، رئیس انجمن برادران Teamster در ایالت نیوجرسی، در کشمکش و مبارزه است. هوفا با شیران و خانواده اش، به خصوص دخترش «پگی»، بسیار نزدیک و صمیمی شده و شیران تبدیل به محافظ ارشدِ هوفا می‌شود. اما…

جوایز:

  • بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ به انتخاب هیئت ملی بازبینی فیلم
  • نامزد هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در پنج رشته از جمله: بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم‌نامه و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد فیلم درام به «جو پشی» و «آل پاچینو»
  • بعد از فیلم «جعبه پرنده» (۲۰۱۸)، «مرد ایرلندی» تاکنون پربیننده‌ترین فیلم نت‌فلیکس است.

مشخصات فیلم

کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

فیلم‌نامه‌نویس: استیون زایلیان (Steven Zaillian) بر اساس «شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی» اثر چارلز برنت (Charles Brandt)

تهیه کنندگان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)، رابرت دنیرو (Robert De Niro)، جین رزنتال (Jane Rosenthal)، گاستون پاولوویچ (Gastón Pavlovich)، اما تیلینگر کاسکاف (Emma Tillinger Koskoff)

بازیگران: رابرت دنیرو (Robert De Niro)، آل پاچینو (Al Pacino)، جو پشی (Joe Pesci)، بابی کاناوله (Bobby Cannavale)، هاروی کایتل (Harvey Keitel)، ری رومانو (Ray Romano)

سال تولید: ۲۰۱۹

کمپانی تولید کننده: ترایبکا پروداکشنز (TriBeCa Productions)، اس‌تی‌ایکس اینترتینمنت (STX Entertainment)، سایکلیا پروداکشنز (Sikelia Productions)، Winkler Films

کمپانی منتشر کننده: نت فلیکس (Netflix)

موسیقی: روبی روبرتسون (Robbie Robertson)

ژانر: زندگی‌نامه، درام، جنایی

امتیاز: ۸.۲/۱۰ در وب سایت IMDB

مدت زمان: ۳ ساعت و ۲۹ دقیقه

پیشنهاد لینک دانلود

منتظر فیلم‌های بیشتر در هفته‌های آینده باشید.

To top