سرگرمی

فیلم علاءالدین ۲۰۱۹ (Aladdin)

علاءالدین 2019

آخر هفته‌های خود را به تماشای فیلم‌های سرگرم کننده که توسط گیتی پلاس معرفی می‌شوند، بنشینید.

علاءالدین ۲۰۱۹ (Aladdin)

علاءالدین 2019 - پوستر

خلاصه داستان:

علاءالدین، پسری خیابانی، سرکش و گستاخ اما خوش قلب است که در شهری عربی به نام «اَگرَبا» (Agrabah)، همراه با میمون دست‌آموز خود «اَبو» (Abu)، زندگی می‌کند. او «پرنسس جاسمین» (Princess Jasmin) را که از زندگیِ حفاظت‌شده‌اش خسته شده و روزی یواشکی از قصر خارج می‌شود تا اطراف را بگردد، نجات داده و اکنون باهم دوست هستند.

در همین حال، وزیر اعظم، «جعفر»، به دنبال طرح توطئه‌ای است تا پدر جاسمین، یعنی «سلطان» را سرنگون سازد. او به همراه طوطی خانگی خود، «ایاگو» (Iago)، به دنبال یک چراغ جادویی مخفی در غار عجایب می‌گردد که ۳ آرزوی او را برآورده می‌سازد. اما او نتوانسته چراغ را به دست بیاورد؛ چون فقط شخصی اجازه‌ی ورود به غار را دارد که دارای «استعداد پنهان» است و هرکسی غیر از آن، توسط غار کشته خواهد شد.

جعفر در می‌یابد که علاءالدین همان شخص مورد نظر است. بنابراین، هنگامی که علاءالدین به طور پنهانی وارد کاخ سلطنتی می‌شود تا جاسمین را ملاقات کند، او را اسیر کرده و متقاعد می‌سازد تا با جعفر معامله کرده و به او کمک کند تا چراغ جادو را به‌دست آورد…

درباره فیلم

فیلم علاءالدین در واقع لایو اکشنِ انیمیشنی به همین نام است که در سال ۱۹۹۲ بر اساس شخصیت‌های داستانی هزار و یک شب ساخته شد. این فیلم با فروش یک میلیارد دلاری خود، تبدیل به هفتمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ و سی و پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما شده است. علاءالدین همچنین پرفروش‌ترین فیلم ویل اسمیت و گای ریچی می‌باشد.

دیزنی پس از اینکه موفقیت فیلم را در گیشه دید، تصمیم گرفته تا دنباله‌ای بر اساس انیمیشن «بازگشت جعفر» در دستور کار خود قرار دهد. تمامی بازیگران نیز در این دنباله، حضور خواهند داشت.

جوایز:

  • برنده ۶ جایزه از جمله بهترین طراحی لباس آکادمی فیلم های علمی-تخیلی، فانتزی و ترسناک آمریکا و نامزد ۲۲ جایزه دیگر

مشخصات فیلم

کارگردان: گای ریچی (Guy Ritchie)

فیلم‌نامه نویسان: جان اوگست (John August)، گای ریچی (Guy Ritchie)

بر پایه: علاءالدینِ دیزنی اثر ران کلمنتس (Ron Clements)، جان ماسکر (John Musker)، تد الیوت (Ted Elliott)، تری روسیو (Terry Rossio)، علاءالدین و چراغ جادو اثر هزار و یک شب اثر آنتوان گالان (Antoine Galland)

تهیه‌کنندگان: دن لین (Dan Lin)، جاناتان ایریچ (Jonathan Eirich)

بازیگران: ویل اسمیت (Will Smith)، مینا مسعود (Mena Massoud)، نائومی اسکات (Naomi Scott)، مروان کنزاری (Marwan Kenzari)، نوید نگهبان (Navid Negahban)، نسیم پدراد (Nasim Pedrad)، بیلی مگنوسن (Billy Magnussen)، نومان اکار (Numan Acar)

سال تولید: ۲۰۱۹

کمپانی تولید کننده: والت دیزنی پیکچرز (Walt Disney Pictures)، لین پیکچرز (Lin Pictures)، مارک پلت (Marc Platt Productions)، رایدبک (Rideback)

کمپانی منتشر کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی (Walt Disney Studios Motion Pictures)

موسیقی: آلن منکن (Alan Menken)

ژانر: خانوادگی، ماجراجویی، موزیکال فانتزی

امتیاز: ۷.۰/۱۰ در وب سایت IMDB

مدت زمان: ۲ ساعت و ۸ دقیقه

پیشنهاد لینک دانلود

منتظر فیلم‌های بیشتر در هفته‌های آینده باشید.

To top