سرگرمی

انیمیشن منجمد (Frozen)

منجمد 1

آخر هفته‌های انیمیشنی! هر جمعه، یک انیمیشن، یک تجربه شاد و متفاوت!

لذت آخرین روز هفته را با انیمیشن‌های جذاب و زیبا دو چندان کنید. از این پس علاوه بر فیلم‌های سرگرم کننده، با انیمیشن‌های جذاب همراه لحظه‌هایتان هستیم.

این هفته با معرفی انیمیشن منجمد ، همراه شماییم.

انیمیشن منجمد (Frozen)

انیمیشن منجمد (Frozen)

خلاصه داستان:

پسر بچه ۸ ساله که کریستوف نام دارد به همراه گوزن شمالی کم سن خود اسون، سعی در جمع‌آوری یخ دارد و تا آنجایی که می‌تواند برای این کار تلاش می‌کند. یخ شکنان پس از جمع‌آوری یخ کافی بسوی شهر حکومتی آرندل رهسپار می‌شوند. درست در همان زمان در کاخ ارندل دو شاهزاده خردسال زندگی می‌کنند. پرنسس آنا خواهر بزرگتر خود السا را دیر وقت از خواب بیدار می‌کند تا با او برف بازی کند. زیرا السا دارای قدرتی جادویی است که می‌تواند به وسیلهٔ آن برف و یخ تولید کند.

در ابتدا السا راضی به بازی با آنا نمی‌شود امّا وقتی که آنا به او پیشنهاد ساخت آدم‌برفی را می‌دهد، قبول ممی‌کند. آن دو به یکی از سالن‌های بزرگ کاخ می‌روند و شروع به بازی می‌کنند. السا یک زمین یخی بزرگ درست می‌کند و همه سالن را پر از برف و یخ می‌کند. دو خواهر یک آدم‌برفی درست می‌کنند و نام او را اولاف می‌گذارند که به گفته السا، آغوش‌های گرم را دوست دارد.

در حین بازی، وقتی السا می‌خواهد از سقوط آنا جلوگیری کند به‌طور اتفاقی با یکی از اشعه‌های یخی خود به سر آنا ضربه می‌زند و باعث می‌شود که او بی هوش شود و رشته کوچکی از موهایش به رنگ سفید در آید. السا، مادر و پدرش را صدا می‌کند و پادشاه و همسرش به همراه السا و آنای بیهوش برای حل این مشکل، شبانه به سوی درّه سنگ زنده، جایی که ترول‌ها که موجودات سنگی و کوچکی هستند با قدرت‌های خاص خود در آنجا سکونت دارند رهسپار می‌شوند و …

درباره انیمیشن:

منجمد در تاریخ ۲۷ نوامبر اکران رسمی شد. بدون توجه به نرخ تورم این فیلم در مدت کوتاهی توانست به عنوان پرفروش‌ترین پویانمایی تاریخ تبدیل شود و در رتبه پانزدهم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار بگیرد.

این فیلم بر پایه رمان ملکه برفی اثر نویسنده مشهور هانس کریستیان آندرسن ساخته شده‌است. این فیلم پنجاه و سومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی است.

همچنین در سال ۲۰۱۵ میلادی فیلم کوتاهی به نام تب یخ زده و در سال ۲۰۱۷ میلادی ماجراجویی منجمد اولاف برای این فیلم ساخته شده‌است. قسمت دوم این فیلم (منجمد ۲) در تاریخ ۶ آذر ۱۳۹۸(۲۷ نوامبر ۲۰۱۹) اکران شد.

جوایز:

  • برنده جایزه اسکار بهترین ترانه
  • برنده جایزه اسکار بهترین فیلم پویانمایی
  • برنده جایزه گلدن گلوب بهترین پویانمایی
  • نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه اورجینال
  • برنده جایزه بفتا بهترین انیمیشن
  • نامزد جایزه زحل بهترین انیمیشن و بهترین فیلمنامه
  • برنده جایزه منتقدین آستین بهترین فیلم انیمیشن
  • برنده ادی بهترین ویرایش فیلم انیمیشن
  • برنده جایزه BSFC بهترین انیمیشن
  • و برنده ده‌ها جوایز دیگر

مشخصات انیمیشن:

کارگردان: کریس باک (Chris Buck)، جنیفر لی (Jennifer Lee)

تهیه کننده: پیتر دل وچو (Peter Del Vecho)

نویسنده: جنیفر لی (Jennifer Lee)

صداپیشگان: کریستن بل (Kristen Bell)، آدینا منزل (Idina Menzel)، جاناتان گروف (Jonathan Groff)، جش گد (Josh Gad)، سانتینو فونتانا (Santino Fontana)، آکوستا اوا ارلنتستوتیر (Ágústa Eva Erlendsdóttir)، کیتی لوز (Katie Lowes)

موسیقی: کریستف بک (Christophe Beck)

سال تولید: ۲۰۱۳

کمپانی سازنده: Walt Disney Pictures، Walt Disney Animation Studios

کمپانی منتشر کننده: Walt Disney Studios Motion Pictures

ژانر: فانتزی، موزیکال، کمدی

امتیاز: ۷.۵/۱۰ در سایت IMDB

مدت زمان: ۱۰۸ دقیقه

پیشنهاد لینک دانلود

منتظر انیمیشن‌های سرگرم کننده‌ای که در هفته‌های آینده توسط گیتی پلاس معرفی می‌شوند، باشید.

شما می‌توانید نظرات خود را درباره این انیمیشن و یا انیمیشن‌های زیبایی که تاکنون دیده‌اید، با ما به اشتراک بگذارید.

To top