سبک زندگی

کتاب پس از تو (After you) اثر جوجو مویز

کتاب پس از تو

کتاب پس از تو (After You) رمانی عاشقانه، نوشته «جوجو مویز» است. این کتاب که ادامه‌ای بر رمان پرفروش «من پیش از تو» است، اولین بار در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵ در بریتانیا چاپ شد.

مویز می‌گوید قصد نداشته است ادامه‌ای برای کتاب من پیش از تو بنویسد؛ اما با حجم انبوهی از توئیت ها و ایمیل‌هایی که از سراسر دنیا در مورد این کتاب دریافت کرده است، متوجه شده که سوالاتی در مورد لوئیز تبدیل به سوال روزانه اغلب آن‌ها گردیده است: سوالاتی از قبیل اینکه لوئیز پس از آن ماجراها با زندگی خودش چه کرد.

او می‌گوید: در حقیقت، شخصیت‌های اصلی داستان به‌هیچ عنوان مرا ترک نکردند. به همین دلیل تصمیم گرفت داستان زندگی آن‌ها را در کتابی دیگر ادامه دهد. این کتاب نیز با استقبال بسیار زیادی روبرو شد.

برخی با خواندن این کتاب معتقد بودند که هنوز جا دارد زندگی لو در کتابی دیگر ادامه داده شود. سرانجام، جوجو مویز در تاریخ ۳۰ ژانویه سال ۲۰۱۸، کتاب «هنوز من» (Still Me) را منتشر ساخت که ادامه‌ای بر کتاب «پس از تو» است.

خلاصه‌ای از کتاب پس از تو

وقتی داستانی به اتمام می‌رسد، داستان دیگری شروع می‌شود. چگونه بعدِ از دست دادن شخصی که عاشقش بودید، به زندگی ادامه می‌دهید؟ چگونه یک زندگی ارزشمند برای خود می‌سازید؟ «لوییزا کلارک» دیگر فقط یک دختر عادی با یک زندگی معمولی نیست.

داستان لوییزا کلارک از چند ماه پس از مرگ ویل ادامه می‌یابد. بعد از گذراندن ۶ ماه با «ویل ترینر» که زندگیش را به کلی دگرگون کرد، اکنون او با زندگی بدون او دست و پنجه نرم می‌کند. او تلاش می‌کند به زندگی ادامه دهد. با متقاعد شدن لو به وسیله‌ی انگیزه‌هایی که ویل برای تغییر در زندگیش به او داده بود، به لندن رفته و در کافی شاپ فرودگاه مشغول به کار می‌شود.

وقتی طی حادثه ای شگفت آور در سقوط او از پشت بام خانه‌اش، لو مجبور می‌شود به خانه پدریش و نزد خانواده‌اش برگردد تا آسیب‌های جسمی‌اش بهبود یابند. او احساس می‌کند به جایی که شروع کرده بود برگشته است. لو از نظر روحی هنوز آشفته بود و خودش می‌دانست که باید به زندگی باز گردد.

سرانجام، پس از بهبود جسمی، به گروهی در کلیسا پیوست که در آنجا دیدگاه‌ها، خنده‌ها و ناامیدی‌هایشان را با هم به اشتراک می‌گذارند. او همچنین با مردی قوی و توانا به نام «سام فیلدینگ» آشنا می‌شود که پزشکیار است. کسی که شغلش در رابطه با زندگی و مرگ است و مردی که ممکن است بتواند او را درک کند.

سپس تصویری از گذشته‌ی ویل ظاهر می‌شود که همه‌ی برنامه‌هایش را تغییر داده و لو را به سوی آینده‌ای کاملا متفاوت سوق می‌دهد…

درباره کتاب

برای لو کلارک، زندگی پس از ویل ترینر، به معنای یادگیریِ دوباره عاشق شدن است، با همه‌ی دشواری‌هایی که به همراه دارد. اما جوجو مویز در اینجا دو خانواده به ما نشان می‌دهد، که شادی‌ها و غصه‌هایشان را عمیقا لمس می‌کنیم؛ جایی که تغییرات و غافلگیری‌های زیادی در انتظار است.

این رمانی است که باعث می‌شود شما با آن خنده، گریه و شادی کردن در برگشتن به دنیا را تجربه کنید. در حقیقت این کتاب، درباره توانایی انسان در بازسازی زندگیش، پس از حادثه‌های غم انگیز و از دست دادن‌هاست. جوجو مویز در اینجا کاری انجام داده که معدود رمان‌نویسی می‌تواند انجام دهد: بازبینی شخصیت‌های محبوب و بردن آن‌ها به جاهایی که ما هرگز انتظارش را نداریم.

ترجمه فارسی

این کتاب نیز با این‌که مترجم ها و انتشارات مختلفی آن را منتشر نموده اند، اما بهترین ترجمه آن از مریم مفتاحی از انتشارات آموت است. مریم مفتاحی مترجم کتاب‌های جوجو مویز در ایران است.

مشخصات کتاب

  • عنوان: پس از تو
  • نویسنده: جوجو مویز
  • ترجمه: مریم مفتاحی
  • انتشارات: آموت
  • تعداد صفحات: ۵۴۴

آیا شما این کتاب را مطالعه نموده‌اید؟ نقدها و بررسی‌های خود را می‌توانید در اینجا با ما در میان گذارید.


منابع:

ویکی پدیا

سایت جوجو مویز

کتاب پس از تو

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top