سبک زندگی

پاک کردن لکه های مختلف با روشی بسیار ساده و عالی!

پاک کردن لکه

در اینجا به برخی از ساده‌ترین و در عین حال عالی‌ترین روش‌های پاک کردن لکه های مختلف اشاره می‌کنیم.

پاک کردن لکه خون با استفاده از قرص صابون

پاک کردن لکه خون به راحتی و با مواد موجود در خانه امکان پذیر است. بهتر است قبل از اینکه لکه خشک شود آن را پاک کنید. اما در صورتی که چند روز از آن گذشته باشد نیز با روشی که در ادامه گفته می‌شود، به راحتی پاک خواهد شد.

یکی از بهترین و سریعترین روش‌های پاک کردن لکه خون از روی پارچه و لباس، استفاده از قرص صابون است. ابتدا محل لکه را با آب سرد بشویید. سپس مقداری قرص صابون را روی لکه کشیده و آن قسمت از پارچه را به هم بمالید تا لکه شسته شده و پاک شود. سپس آن را با آب بشویید. همان‌طور که می‌بینید، لکه به کلی از بین می‌رود.

پاک کردن لکه - قرص صابون

پاک کردن لکه های زرد رنگ از روی سفره

گاهی اوقات سفره‌ها در اثر ریختن خورشت، زردچوبه و یا چربی‌های مختلف، رنگ زرد یا نارنجی به خود می‌گیرد. این لکه‌ها، حتی در اثر شستن نیز از بین نرفته و همچنان باقی می‌مانند. در این گونه مواقع باید به روش زیر عمل کنید:

بعد از شستن سفره با آب و صابون، تنها کافی است که سفره را در زیر نور خورشید قرار دهید تا لکه در عرض تنها چند ساعت، کاملا از بین برود.

دقت کنید که محل لکه در هوای آزاد و در نور خورشید قرار داشته باشد. با این روش فوق العاده عالی، هرگز سفره‌ها در اثر لکه شدن، شکل و ظاهر خود را از دست نمی‌دهند. از این روش برای پاک کردن برخی لکه‌ها از سطوح مختلف از جمله نایلون و رومیزی نیز می‌توانید استفاده کنید.

پاک کردن لکه - نور خورشید

برای پاک کردن « لکه‌های فرش » و « لکه جوهر از روی لباس » نیز می‌توانید به مطالب مربوط به آن مراجعه نمایید.

آیا شما از این روش‌ها استفاده کرده‌اید؟ آیا روش‌های دیگری نیز برای از بین رفتن سریع لکه‌ها می‌شناسید؟ از اینکه تجربیات ارزشمند خود را در زیر این مقاله نوشته و در اختیار دیگران نیز قرار می‌دهید، بی‌نهایت سپاس گذاریم.

To top