سبک زندگی

یادگیری لذت بخش داشته باشیم!

یادگیری لذت بخش داشته باشیم!

یادگیری می تواند خسته کننده باشد. شاید شما احساس خستگی کنید، یا اگر یک موضوع جدید را درک نمی کنید، دلسرد شوید.

کارهای زیادی برای انجام یادگیری‌ لذت بخش تر می توان انجام داد. یادگیری در دراز مدت نیز مهم است و حتی می تواند سرگرم کننده باشد. حتی پس از پایان مدرسه، یادگیری را ادامه دهید. راه های زیادی برای یادگیری سرگرم کننده وجود دارد.

  1. سبک یادگیری خود را پیدا کنید.

ممکن است به دنبال راهی برای یادگیری‌ لذت بخش تر باشید. شما نیز ممکن است احساس کنید که زندگیتان، محدود به کلاس ها و تحصیل است. اگر بتوانید بهترین سبک یادگیری خود را پیدا کنید، می توانید این تجربه را لذت بخش تر کنید.

نحوه یادگیری در هر فرد متفاوت است. برخی از افراد یادگیرنده‌های بصری هستند، به این معنا که آنها با استفاده از تصاویر، بهتر یاد می‌گیرند. پس اگر فکر می‌کنید که یادگیرنده بصری هستید، از آن به نفع خود استفاده کنید و از آن برای یادگیری‌ بهتر و لذت بخش‌تر استفاده کنید.

یادگیرنده‌های صوتی و کلامی نیز هر کدام به ترتیب با کمک گرفتن از موسیقی و آواها و صحبت کردن با صدای بلند می‌توانند از یادگیری‌‌ لذت ببرند و عملکرد بهتری داشته باشند.

با دوستان خود مطالعه کنید.

  1. با دوستان خود مطالعه کنید.

شاید شما به دلیل آنکه فکر می‌کنید یادگیری‌ یک فعالیت انفرادی است، از آن لذت نبرید. یکی دیگر از راه‌های لذت بردن از یادگیری، تبدیل کردن آن به یک فعالیت گروهی است.

از دوستان خود بخواهید و یک گروه مطالعه تشکیل دهید.

هدف خود را مشخص کنید.

  1. هدف خود را مشخص کنید.

تحصیلات می‌تواند باعث موفقیت شما در آینده شود. سعی کنید از یادگیری‌‌ به عنوان یک راه برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. زمانی را برای یادگیری هر آنچه در آینده می‌خواهید منعکس کنید، اختصاص دهید.

چیزهای که دوست دارید انجام دهید را بنویسید. از یک مشاور بخواهید تا به شما در مشخص کردن کلاس‌های آماده سازی کمک کند. اگر به یادگیری به عنوان یک راه برای رسیدن به اهداف و رویاهایتان نگاه کنید، برایتان بسیار لذت بخش خواهد بود.

  1. موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

اگر اطلاعاتی را مطالعه کنید که به آن علاقه دارید، بیشتر از یادگیری‌ آن لذت می‌برید. زمان خود را صرف مطالعه مواردی کنید که به آن علاقه دارید و یا احساس می‌کنید در آن موفق‌تر خواهید بود. این موضوع می‌تواند شما را به هدفتان نزدیکتر کند.

  1. در فعالیت‌ها شرکت کنید.

یادگیری‌ لزوما در کلاس‌های درس نیست. فعالیت‌های خارج از کلاس نیز یک راه عالی برای دیدار با افراد جدید و یادگیری‌ مطالب جدید است. انجام فعالیت‌های فوق کلاسی را در نظر بگیرید.

علاقه‌های شما ممکن است شامل نوشتن، آواز خواندن،موسیقی،تفکرات انتقادی و غیره باشد.

یک علاقمندی جدید برای خود بیابید.

  1. یک علاقمندی جدید برای خود بیابید.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با انجام آنها افکار و ذهنیت خود را گسترش دهید. پیدا کردن یک فعالیت جدید و یادگیری آن می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

فهرستی از مواردی که همیشه علاقه به یادگیری‌ آن داشتید را فراهم کنید و زمانی را به آن اختصاص دهید.

  1. سفر کنید.

برای افزایش یادگیری خود، زمان زیادی را صرف سفر کنید و دانش خود را گسترش دهید. لیستی از مکان‌های مورد علاقه خود فراهم کنید و سعی کنید به آن مکان‌ها سفر کنید و درباره مطالب مورد علاقه خود اطلاعات کسب کنید.

سفر کنید.

  1. کتاب بخوانید.

خواندن یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری‌ اطلاعات جدید است. یک موضوع انتخاب کنید و کتابی برای شروع یادگیری چیزهای جدید پیدا کنید.

داستان‌ها، راهی بسیار عالی برای یادگیری در مورد فرهنگ‌های مختلف است. عضو یک کتابخانه شوید و از امکانات آنجا استفاده کنید.

  1. از تکنولوژی استفاده کنید.

فناوری مدرن، می‌تواند طیف وسیعی از فرصت‌های یادگیری‌ را به شما ارائه دهد. کمی وقت بگذارید و بدون شک فرصت‌های جدیدی برای یادگیری‌ بیشتر خواهید یافت. از پادکست‌ها و ویدئوهای آموزشی استفاده کنید.

  1. ذهن خود را تیز کنید.

یادگیری برای سلامت روانی شما مهم است. اگر بتوانید از یادگیری لذت ببرید، احتمال بیشتری برای انجام آن خواهید داشت. بنابراین موضوعی که از آن لذت می‌برید پیدا کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

  1. یادگیری راهی است برای پیشرفت حرفه‌ی شما.

به یادگیری به عنوان یک راه عالی برای پیشرفت حرفه خود نگاه کنید. اگر شما بتوانید به طور مداوم اطلاعات به روز داشته باشید، عملکرد شما در کارتان بهبود خواهد یافت.

سعی کنید راه‌هایی برای یادگیری‌ اطلاعات جدید برای کمک به موفقیت در کارتان پیدا کنید.

  1. ذهن خود را باز کنید.

یادگیری باعث ترویج تبادل اطلاعات و ایده‌های ذهن شما می‌شود. افراد با ایده‌های جدید، دید بازتری نسبت به بقیه افراد دارند. باز بودن ذهن شما الهام بخش شما برای کشف فرصت‌های جدید و دیدار با افراد جدید است.

ذهن خود را باز کنید.


منبع:

To top