سبک زندگی

کتاب دختری که رهایش کردی اثر جوجو مویز

کتاب دختری که رهایش کردی

کتاب دختری که رهایش کردی اثر جوجو مویز، نویسنده‌ی انگلیسی است. این کتاب درباره یک نقاشی مربوط به جنگ جهانی اول می‌باشد. درواقع، موضوع اصلی داستان، اشغال فرانسه توسط نازی ها و غارت اشیاء هنری توسط آنهاست. جوجو مویز در این کتاب، داستانش را به طور موازی، در دو زمان متفاوت و به فاصله‌ی صد سال، به پیش می‌برد.

این رمان، با بیان خاطرات و حوادث دوران جنگ جهانی دوم، حال و هوای خاصی به خواننده داده و فضاسازی زیبایی را برای او به تصویر می‌کشد.

کتاب دختری که رهایش کردی ، نامزد بهترین رمان سال بوده و «دیلی میل» راجع به آن نوشته است: «کتابی که نمی‌توانید زمین بگذارید.»

درباره کتاب دختری که رهایش کردی

داستان از سال ۱۹۱۶ در فرانسه شروع می‌شود. سوفی لوفور (Sophie Lefèvre) باید از خانواده اش محافظت کند و این در حالیست که شوهرش به جنگ رفته است. او در زمانی که شهرشان توسط آلمانی ها در اواسط جنگ جهانی اول اشغال شده، مجبور است هرشب در هتلش به آن ها خدمت کند. از لحظه ای که فرمانده جدید چشم‌هایش به تصویرِ سوفی، که همسر هنرمندش آن را کشیده بود افتاد، وسواس فکری خطرناکی به وجود آمد، فکری که سوفی را به سمت تصمیم گیری تاریک و وحشتناکی سوق خواهد داد.

تقریبا یک قرن بعد، تصویر سوفی در خانه‌ی لیو هالستون (Liv Halston)، که هدیه‌ی عروسی شوهر جوانش قبل از مرگ ناگهانیش بود، آویزان شده بود. بعد از آنکه یک اتفاق ارزش واقعی پرتره را آشکار کرد، نزاعی بر سر تاریخ پر ماجرای آن در گرفت. با آشکار شدن گذشته‌ی تاریک نقاشی، دنیای لیو نیز دوباره به کلی به هم ریخته شده و اعتقادش به چیزهای درست به بوته‌ی آزمایش گذارده شده است.

در این رمان، شجاعت و جنگیدن برای ارزش ها به خوبی به تصویر کشیده شده و قهرمانان داستان با وجود ناامیدی باز هم با تلاش و اتکا به این صفات، به اهدافشان دست می یابند.

ترجمه فارسی

این کتاب توسط مترجم های مختلفی به فارسی برگردانده شده است. اشخاصی مانند شیدا رضایی، کتایون اسماعیلی و … . لازم به ذکر است که مریم مفتاحی مترجم کتاب های جوجو مویز در ایران بوده و بیشتر کتاب های او را به فارسی برگردانده است.

مشخصات کتاب

  • عنوان: دختری که رهایش کردی
  • نویسنده: جوجو مویز
  • ترجمه: کتایون اسماعیلی
  • انتشارات: ملیکان
  • تعداد صفحات: ۴۷۲

نظر شما درباره ترجمه های مختلف این کتاب چیست؟ به نظر شما کدام مترجم، توانسته است ترجمه روان تر و شیواتری داشته باشد؟


منبع:

سایت جوجو مویز

دختری که رهایش کردی - پشت جلد

To top