کسب و کار

معرفی نرم افزارهای استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین

برای انتخاب بهترین نرم افزار استخراج بیت کوین ، عوامل مختلفی را باید در نظر گرفت. این عوامل عبارتند از نوع سیستم عاملی که از آن استفاده می‌کنید، میزان و سطح تخصص شما روی یک رایانه و این که می‌خواهید به صورت انفرادی بیت کوین استخراج کنید یا خیر.

در این مقاله تلاش داریم تا شما را با بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین آشنا کنیم و به بررسی آن‌ها بپردازیم.

نقش استخراج ارز رمزنگاری شده، تأیید معاملاتی است که در یک شبکه‌‌ی ارز رمزنگاری شده اتفاق می‌‌افتند. اگر به روزهای قدیم خوب بیت‌‌کوین بازگردیم، می‌‌بینیم که به آسانی، CPUها برای استخراج بیت‌‌کوین به اندازه‌‌ی کافی قوی بودند. با این وجود، اکنون که استخراج ارز رمزنگاری شده محبوب‌‌تر گشته است، رقابت CPUها یا حتی GPUها برای استخراج سودآور شبکه‌‌ی بیت‌‌کوین بسیار زیاد می‌‌باشد.

معرفی بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین

برای استخراج بیت کوین، ابتدا باید سخت افزار خود را به یکی از استخرهای استخراج معتبر متصل و سپس استخراج بیت کوین را آغاز کنید.

پس از ثبت نام در استخرهای استخراج بیت کوین، ابتدا با سرور و نام کاربری خود با استفاده از نرم افزار به استخر استخراج متصل شده و سپس فرایند استخراج را آغاز نمایید.

 استخر استخراج

از جمله استخرهای استخراج برتر بیت کوین عبارتند از:

  1. top (یک استخر استخراج خصوصی و غیر قابل استفاده برای عموم)
  2. com (یک استخر استخراج عمومی به همراه رابط کاربری بسیار ساده)
  3. BTCC (سومین استخر استخراج بزرگ چین که حدود ۷ درصد از ظرفیت استخراج را انجام می‌دهد.)
  4. ViaBTC (قابل استفاده برای کاربران چینی)
  5. Bixin (از دیگر استخرهای استخراج چینی و قابل استفاده برای عموم)
  6. Antpool (مرکز این استخر در چین و متعلق به شرکت Bitmain است. برای استفاده از این استخر استخراج باید در سایت Bimain ثبت نام کنید. حدود ۲۵ درصد از ظرفیت استخراج در Antpool انجام می شود.)
  7. F2pool (چهارمین استخر استخراج بزرگ در چین)
  8. BW Pool (یکی از شرکت‌های استخراج در چین، شرکت BW است.)
  9. Bitclub (یکی از استخرهای استخراج بزرگ اما فاقد اطلاعات. پیشنهاد می‌شود از این مرکز استفاده نکنید.)
  10. Slush (اولین و معروف‌ترین استخر استخراج در میان تمامی استخرها)

نرم افزارهای بسیار زیادی برای استخراج بیت کوین وجود دارند اما در این بین تعدادی از آن‌ها پرکاربردتر می‌باشند. این نرم افزارها عبارتند از:

نرم افزار CGminer

یکی از نرم‌‌افزارهای استخراج بیت‌‌کوین که اغلب استفاده می‌‌شود، CGMiner است که مبتنی بر لینوکس می‌‌باشد. این نرم افزار اکنون برای مدت طولانی مورد استفاده می‌باشد و همچنین کاملا در زبان برنامه‌‌نویسی C کدنویسی‌‌ شده‌‌، این به آن معناست که این نرم افزار تقریبا با تمام سیستم‌‌های عامل سازگار است.

CGminer با محیط cmd کار می کند و با ثبت نام در یک استخر استخراج می توانید سرور و یوزر استخر استخراج خود را در نرم افزار وارد و نرم افزار را فعال کنید.

برخلاف آنکه گفته شد CGMiner با اکثر سیستم‌‌های عملیاتی سازگار است، نصب این نرم افزار بر دستگاه‌‌های ویندوز ۱۰، کمی پرزحمت می‌باشد. نرم‌‌افزارهای آنتی‌‌ویروس مختلف، سعی در متوقف کردن دانلود خواهند نمود و همچنین Windows Defender باعث ارائه تجربه‌ای دشوار به کاربران می‌شود.

نرم افزار CGminer

نرم افزار BFGminer

این نرم افزار تقریبا شبیه به نرم افزار CGminer عمل می‌کند. اما در CGminer می‌توان با تمام دستگاه فعالیت کرد اما نرم افزار BFGminer فقط مناسب دستگاه‌های ASIC می‌باشد.

BFGMiner، موجود برای سیستم‌‌های عامل ویندوز، مک و لینوکس می‌‌باشد. این نرم‌‌افزار، سفارشی‌‌سازی عالی سخت‌‌افزار استخراج را لحاظ می‌‌کند. این سفارشی‌‌سازی، شامل افزایش کارکرد، استفاده از ریموت کنترل و کنترل سرعت فن در هنگام نیاز می‌‌باشد.

نرم افزار BFGminer

نرم افزار GUIminer

این نرم افزار دارای یک رابط کاربری ویژوال و کارپسند می‌باشد که استخرهای استخراج زیادی را پوشش می‌دهد. این نرم افزار برای دستگاه‌های ASIC قابل استفاده نمی‌باشد اما امکان استخراج با CPU و GPU را دارد.

نرم افزار Easyminer

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارها برای استخراج همزمان بیت کوین و لایت کوین می‌باشد. EasyyMiner یک GUI کاربرپسند دارد و به عنوان یک پیشرو برای CGMiner و CPUMiner به کار می‌‌رود.

همان‌‌طور که از یک نرم‌‌افزار استخراج بیت‌‌کوین دارای GUI انتظار می‌‌رود، طراحی میز کار EasyMiner به گونه‌‌ای است که هدایت آن را ساده می‌‌سازد. شما می‌‌توانید نوع استخر استخراجی که استفاده می‌‌کنید و تنظیمات شبکه را عوض کنید و تنها با یک کلیک، کیف‌‌پول‌‌های ارز رمزنگاری شده‌‌ی خود را مشاهده کنید.

نرم افزار Bitminter

راه‌‌اندازی این نرم‌‌افزار بسیار ساده است. BitMinter، برای تمام سیستم‌‌های عامل بزرگ، یعنی ویندوز، مک او اس و لینوکس پشتیبانی دارد. از آنجایی که این نرم‌‌افزار، برای استفاده با استخر خاص خود طراحی شده است، فرآیند راه‌‌اندازی آن نیز بسیار سریع است.

به محض آن که شما در استخر ثبت‌‌نام می‌‌کنید و نرم‌‌افزار را نصب می‌‌کنید، تقریبا برای شروع کار آماده‌‌اید.

نرم افزار Bitminter

مقایسه نرم افزارهای استخراج بیت کوین در یک نگاه

مقایسه نرم افزارهای استخراج بیت کوین در یک نگاه


منابع:

To top