سبک زندگی

کتاب یک بعلاوه یک اثر جوجو مویز

کتاب یک بعلاوه یک

کتاب یک بعلاوه یک (The One Plus One)، رمانی عاشقانه، اثر جوجو مویز نویسنده انگلیسی است. این کتاب، در ۲۷ فوریه ۲۰۱۴ در بریتانیا چاپ شد. روایت این کتاب، که رمانی اجتماعی است، به صورت دانای کل بوده و مشکلات و دغدغه های اقشار مختلف جامعه را بازگو می کند. از طرفی مشکلات خانواده ای فقیر را که برای زنده ماندن و پیشرفت تلاش می کنند، به تصویر کشیده و از طرفی دیگر، دغدغه های قشر ثروتمند را بیان می کند.

درباره کتاب یک بعلاوه یک

جسیکا توماس، زنی تنهاست که در دریاکنار نظافتچی خانه هاست و از این طریق خانواده اش را اداره می کند. ناپسری او مورد اذیت و آزار قرار گرفته و دختر او عاشق ریاضی است. دختر باهوش او، تنها یک بار در زندگی فرصتی به دست آورده که نمی تواند هزینه اش را پرداخت نماید.

از سوی دیگر، اد نیکلاس، مردی موفق و ثروتمند است که طی یک اتفاق، اشتباه بزرگی مرتکب شده و مجبور شده برای مدتی، محل کارش را ترک کرده و در ویلای خود در دریاکنار زندگی کند. اد نیکلاس علاقه ای به کمک کردن به کسی ندارد و جسیکا نیز دوست ندارد کسی به او کمک کند.

در ادامه داستان، این دو با هم برخورد داشته و ماجراها تازه از آنجا شروع می شوند.

ترجمه فارسی

مترجم های مختلف این کتاب را به فارسی برگردانده اند. این کتاب، سومین کتابی است که انتشارات آموت از جوجو مویز به چاپ رسانده است. بهترین ترجمه کتاب نیز مریم مفتاحی، مترجم کتاب های جوجو مویز در ایران می باشد.

مشخصات کتاب

  • عنوان: یک بعلاوه یک
  • نویسنده: جوجو مویز
  • ترجمه: مریم مفتاحی
  • انتشارات: آموت
  • تعداد صفحات: ۵۶۸

از نظر برخی منتقدان، این کتاب، شبهات زیادی با کتاب من پیش از تو دارد. نظر شما در این مورد چیست؟ می توانید نظرات خود را با ما در میان گذارید.


منابع:

سایت جوجو مویز

کتاب یک بعلاوه یک - پشت جلد

To top