کسب و کار

استراتژی‌های موثر ایمیل مارکتینگ (بخش دوم)

ایمیل مارکتینگ

در بخش اول تعدادی از استراتژی‌های موثر ایمیل مارکتینگ را بیان کردیم. اکنون به ادامه‌ی مبحث می‌پردازیم.

ادامه‌ی استراتژی‌های موثر ایمیل مارکتینگ

۵. ۴۷ درصد ایمیل‌های باز شده توسط موبایل باز می‌شوند.

براساس آمار ارائه شده توسط شرکت بازاریابی ایمیل Litmus، در ماه ژوئن، ۴۷ درصد از کل ایمیل‌ها توسط اکانت‌های روی موبایل باز شده‌اند. اگر لیست ایمیل شما در ماه، ۱۰۰ هزار دلار فروش داشته باشد، آیا می‌توانستید از ۴۴ هزار دلار (۴۷ درصد ایمیل‌ها) خداحافظی کنید، فقط به این دلیل که ایمیلتان در یک موبایل بدشکل به نظر می‌رسد؟

برای ایمیلتان طراحی ریسپانسیو (واکنشگرا) داشته باشید تا مطمئن شوید که ایمیلتان از هرجا خوانده شود، باز هم ظاهر مناسب و خوبی دارد. در اینجا به تعدادی نکته کوتاه و کاربردی برای طراحی ایمیل در موبایل اشاره می‌کنیم:

  • ایمیل را به صورت قالب تک ستونه بنویسید تا در موبایل بهتر دیده شود.
  • اندازه فونت را افزایش دهید تا در موبایل‌های هوشمند خوانایی بهتری داشته باشد.
  • راهنمای IOS را دنبال کنید که می‌گوید دکمه‌ها حداقل دارای ۴۴ پیکسل عرض و ۴۴ پیکسل ارتفاع باشند. (زیرا تعدادی از کاربران دارای گوشی آیفون هستند.)
  • بخش‌های Call-to-action به راحتی کلیک شده و واضح باشند. ترجیحا برجسته باشد.
  • قابل استفاده باشد. بسیاری از کاربران با انگشت شصت خود متن را پیمایش کرده و لینکی را کلیک می‌کنند. پس عناصر قابل فشرده شدن (کلیک شدن) مهم را در وسط صفحه نمایش قرار دهید.

ایمیل مارکتینگ - ظاهر ایمیل در موبایل

۶. ایمیل هنوز بر فیسبوک و توییتر حکمرانی می‌کند.

بر اساس مطالعه‌ای که SocialTwist انجام داد، رسانه‌های اجتماعی ممکن است جوانی بی تجربه و سرد نسبت به ایمیل باشد، اما محتوا به عنوان پادشاهِ inbox، هنوز در زمینه‌ی نفوذ اجتماعی، قدرت را در دست دارد. در طول یک دوره‌ی ۱۸ ماهه، SocialTwist بر ۱۱۹ فعالیت ارجاع شده از سوی برندها و شرکت‌های برجسته و ممتاز نظارت کرد. نتایج نشان داد که یک مزیت مهم توانایی ایمیل در مقایسه با فیسبوک و تویتر، تبدیل اشخاص به مشتریان جدید، است.

از ۳۰۰ هزار مراجعه که به مشتری‌های جدید تبدیل شدند، ۵۰.۸ درصد از طریق ایمیل به این امر نائل شده بود، که در مقایسه با ۲۶.۸ درصد از طریق تویتر و ۲۲ درصد از راه فیسبوک، بسیار بیشتر بود.

نتیجه: ایمیل بهترین فرمانروا است، تقریبا دو برابر شبکه های اجتماعی کارایی دارد.

۷. ارسال ایمیل در تعطیلات آخر هفته

برطبق مطالعه‌ای که Experian در مورد کارایی روزهای هفته انجام داد، هنگامی که نتوانستید در زمان ۸ عصر تا ۱۲ شب به عنوان یک برنده‌ی غالب باشید، تعطیلات آخر هفته بهتر از سایر روزهای هفته نتیجه می‌دهد.

ایمیل مارکتینگ - آمار ایمیل در آخر هفته

حجم ارسال ایمیل در آخر هفته نیز کم است، مانند حجم ایمیل عصرها که می‌توانست به آن ها کمک کند تا برجسته‌تر شوند. حاشیه‌ها برای نرخ کلیک، باز شدن و فروش قابل توجه نبودند، اما در ایمیل مارکتینگ، هر ذره‌ی کوچکی محاسبه می‌شود.

۸. دوباره گروهی از مشترکین غیرفعال را فعال نمایید.

لیست ایمیل‌های شما طولانی است؟ این عالیست! تنها مشکل این است که ممکن است دو سوم آن‌ها غیر فعال باشد.

تحقیقات نشان داده است که میانگین ایمیل‌های غیر فعال برای یک لیست، ۶۳ درصد است. به این معنی که وقتی یک نفر به لیست می‌پیوندد، احتمالا آن‌ها کمتر از همیشه ایمیل‌های پیگیری شما را دنبال می‌کنند. شرکت ایمیل مارکتینگ Listrak می‌گوید: ۹۰ روز اول به عنوان پنجره‌ای است برای تبدیل یک ثبت نام به یک طرفدار (و آنها برنامه‌ای برای انجام این طرح نیز دارند.)

چه چیزی لازم است تا ۶۳ درصد ایمیل غیرفعال، دوباره فعال شوند؟ فعالیت دوباره‌ی کمپین‌ها مکانی عالی برای شروع هستند.

به تازگی، فعالیت دوباره فرستادن ایمیل از طرف Digg منجر به نتیجه‌ای در اینباکس من شد. عنوان آن جالب و جذاب بود («این ایمیلی از سال ۲۰۰۶ نیست»)، و محتوای آن نیز به خوبی توضیح داده بود که در کل، ایمیل در مورد چیست.

ایمیل مارکتینگ - مشترکین غیر فعال

از آنجا که همه‌ی چیزهایی را که ما علم می‌نامیم، همگی، در واقع تجربه و آزمایش هستند؛ به احتمال بسیار زیاد، چنانچه شما نیز آزمایش‌های خودتان را انجام دهید، احتمالا نتایج مختلفی را به دست آورده‌اید. بهترین استراتژی‌های ایمیل و نکات ایمیل مارکتینگ از نظر شما چیست؟ لطفا نظرات خود را در پایین صفحه با ما در میان گذارید.


منابع:

وب‌سایت Buffer

To top