آموزش

آموزش تزیین تخم مرغ کهکشانی !

آموزش تزیین تخم مرغ

طراحی یک کهکشان رنگی، بسیار آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید! پوششی از رنگ سیاه و پس از آن با کمک اسفنج مخصوص طراحی و رنگی، بلافاصله تخم مرغ سفالی معمولی را تبدیل به تخم مرغ رنگی کهکشانی و پر ستاره می‌کند. شما می‌توانید با مطالعه‌ی این آموزش تزیین تخم مرغ ، تنها در ۲۰ دقیقه دارای تخم مرغ کهکشانی شوید!

مراحل آموزش تزیین تخم مرغ کهکشانی

طول زمان کار: ۲۰ دقیقه

کل زمان شروع تا پایان: ۱ ساعت

مواد لازم:

  • تخم مرغ سفالی (سرامیکی)
  • رنگ اکرلیک
  • قلم مو
  • اسفنج

مراحل انجام کار

گام اول:

تخم مرغ سفالی را کاملا با رنگ سیاه جامد بپوشانید. برای راحتی کار، می‌توانید ابتدا نیمی از تخم مرغ را رنگ زده و صبر کنید تا خشک شود. پس از اینکه یک طرف خشک شد، تخم مرغ را برگردانده و طرف دیگر آن را رنگ کنید. زمانی که رنگ سیاه کاملا خشک شد، با کمک اسفنج خشک، مقدار کمی رنگ بنفش روی تخم مرغ بزنید. این کار را روی ۲ تا ۳ قسمت کوچک اعمال نمایید. از اسفنج برای مخلوط کردن این رنگ با رنگ مشکی استفاده کنید. (به صورت غیر یکدست رنگ بزنید.) بعد از خشک شدن رنگ بنفش، همین کار را با رنگ های آبی، سبز و صورتی نیز تکرار نمایید.

آموزش تزیین تخم مرغ - زدن رنگ بنفش با اسفنج

آموزش تزیین تخم مرغ - استفاده از اسفنج

گام دوم: پاشیدن رنگ سفید

هنگامی که رنگ‌ها کاملا خشک شدند، تزیین تخم مرغ را با پاششی از رنگ سفید به پایان رسانید. قلم موی خشکی را در رنگ اکرلیک سفید غوطه ور ساخته و آن را با فاصله‌ی چند سانتیمتر از سطح تخم مرغ نگه دارید. انگشتان خود را میان موهای قلم مو و در راستای تخم مرغ، بکشید. این کار باعث می‌شود رنگ در جهت تخم مرغ پاشیده شود. این کار کمی دارای کثیف کاری است، بنابراین بهتر است قبل از شروع کار، روزنامه یا پوششی زیر دست خود بیندازید تا جایی رنگی نشود. چنانچه رنگ سفید رقیق نبوده و نتوانید به راحتی این پاشش را انجام دهید، می‌توانید کمی آب به آن اضافه نمایید.

آموزش تزیین تخم مرغ - پاشیدن رنگ سفید

 

آموزش تزیین تخم مرغ

آموزش های دیگر تزیین تخم مرغ را می‌توانید در این لینک مشاهده نمایید.

To top