سبک زندگی

چطور می‌توانیم موهای پرپشت داشته باشیم ؟

چطور میتوانیم موهای پرپشت داشته باشیم ؟

زیبایی ما تحت تاثیر عوامل مختلفی است که سلامت موها از این قاعده مستثنی نیستند. حالا سوال اینجاست که چطور می‌توانیم موهای پرپشت داشته باشیم ؟

سلامت و زیبایی موها، باعث ایجاد اعتماد به نفس و کم پشتی و ضعیف بودن موها، باعث ایجاد حس افسردگی می‌شود. متاسفانه ریزش مو مشکلی است که این روزها گریبان هر شخصی را گرفته است.

شما می‌توانید با کنترل رژیم غذایی خود و همچنین انجام راه کارهای ساده، ریزش موهای خود را متوقف و به افزایش سرعت رشد مو و تقویت آن کمک کنید.

ریزش مو

درمان ریزش مو

در اولین گام شما باید فکری برای ریزش موهای خود کنید. با انجام ترفندهایی ساده، روند ریزش موهای خود را کاهش و پس از مدتی آن را متوقف کنید.

  • مصرف پروتئین و ویتامین ها

پروتئین، ماده‌ی موثری در ساخت بافت های بدن به ویژه مو می‌باشد. شما باید در رژیم غذایی خود، توجه زیادی به مصرف پروتئین داشته باشید. بهترین منابع پروتئین برای بدن شیر، تخم کتان، تخم مرغ و ماهی می‌باشد.

مواد غذایی مانند ماهی که حاوی امگا ۳ می‌باشند را هفته ای دو یا یه روز مصرف نمایید.

همچنین ویتامین های A، E و B12 برای سلامت موها بسیار مفید و ضروری می‌باشند. مواد معدنی مورد نیاز برای سلامت مو، شامل روی، آهن، کلسیم مس و منیزیم می‌باشند. قرار دادن این مواد معدنی را در رژیم غذایی خود فراموش نکنید.

ویتامین ها

  • آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان هایی که سبب توقف ریزش مو و بازسازی موهای از دست رفته می‌شوند، همگی در چای سبز موجود هستند. چای سبز را میل کنید و یا دم کرده ی آن را به مدت یک ساعت روی سر خود قرار دهید و سپس آن را بشویید.

  • درمان ریزش موی سر با آب پیاز

پیاز حاوی مواد ضد قارچی، فلاونید و سولفور می‌باشد که این مواد به ترتیب باعث درمان عفونت های سر و کاهش ریزش مو، درمان شوره سر و از بین بردن رادیکال های آزاد و جریان خون بهتر در سر می‌شوند.درمان ریزش موی سر با آب پیاز

برای اینکار کافی است بسته به حجم موهایتان، آب چند پیاز را گرفته و به صورت ماسک روی سرتان بگذارید.

آب پیاز را میتوانید با عسل، آب زنجبیل، روغن نارگیل و زیتون و تخم مرغ نیز مخلوط کنید و روی سرتان ماساژ دهید.

مصرف این ماسک ها را دوبار در هفته تکرار کنید و توجه داشته باشید که یک روش را انتخاب کنید. امتحان کردن همه ی روش ها با هم، نتیجه ی مطلوب نمی‌دهد.

  • عادت های رفتاری

اغلب ما در اثر استرس و اضطراب روزانه دچار ریزش مو می‌شویم. سعی کنیم آرامش بیشتری را تجربه کنیم و از استرس و ناراحتی های بی جا دور باشیم.

توجه کنید که عاداتی مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل و نوشیدنی های کافئین دار، خود یکی از دلایل ریزش موی شدید می‌باشد. سعی کنید این عادت ها را کنار بگذارید.

  • سس مایونز

اشتباه نکردید! سس مایونز به علت داشتن مواد معدنی، روغن ها و پروتئین های موجود، باعث تقویت موها می‌شود. سس مایونز باعث تسریع در رشد فولیکول های مو شده و ریشه‌ی موهای آسیب دیده را تقویت می‌کند.

سس مایونز

سس مایونز را همراه با روغن زیتون و یا آووکادو برای موهای خشک و آسیب دیده، همراه با عسل برای رشد مجدد موهای ریخته شده، همراه با تخم مرغ برای آبرسانی بیشتر به موها و همراه با روغن بادام و سرکه برای درمان شپش سر استفاده کنید.

  • روش های گیاهی

علاوه بر روش های گفته شده، مصرف روغن های گیاهی مانند بابونه، زیتون و رزماری و همچنین عصاره های گیاهانی مثل اسطوخدوس، مریم گلی و شیرین بیان نیز باعث پر پشت شدن موها می‌شوند.

روش های گیاهی

دقت کنید…

استفاده از سشوار، باعث شکنندگی، اختلال در رطوبت تار های مو و همچنین ضعیف شدن تارهای مو می‌شود.

اگر می خواهید شاهد آسیب به فیبر مو، ضعیف شدن تارهای مو و در نتیجه موهای وز و شکننده نباشید، استفاده از سشوار را کنار بگذارید.

کسانی که موهای فر دارند از مواد طبیعی مانند روغن جوجوبا و یا روغن نارگیل برای صاف کردن موهای خود استفاده کنند و در نهایت در صورت اجبار از اسپری های محافظ در برابر رطوبت برای موهای خود استفاده کنید.

گاهی موخوره و ریزش و شکنندگی موها به علت استفاده از برس نامناسب می‌باشد.

توجه کنید هرگز موهای خیس را برس نکشید و حتما قبل از شانه کردن، موها را با حوله خشک کنید.

از اسپری های نرم کننده ی مو برای باز کردن گره های مو استفاده کنید.درمان موخوره

موهایتان را هر ۶ یا ۸ هفته یک بار کمی کوتاه کنید تا شاهد موخوره نباشید. استفاده از نرم کننده، مرطوب کننده و یا روغن هایی مانند روغن بادام و زیتون میتوانند کمک به سزایی در جلوگیری از دو شاخه شدن موها به شما کنند.

قبل از استفاده از رنگ مو حتما موهای خود را تقویت کنید. برای این کار می‌توانید از راهکارهایی که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کنید.

در سال، دو یا سه بار بیشتر موهای خود را رنگ نکنید. مصرف مواد شیمیایی مانند رنگ مو سبب کاهش مقاومت مو و در نهایت ریزش آن می شود.

حتما توجه داشته باشید که ابتدا ریزش موهای خود را متوقف و سپس به دنبال پرپشت شدن آن باشید.

To top