سبک زندگی

کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر (The Alchemist) اثر نویسنده مشهور برزیلی، پائولو کوئیلو است. این رمانِ پرفروش دهه‌ی پایانی قرن بیستم، تا کنون بیش از۱۴۰ میلیون نسخه در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا انتشار یافته و به بیش از ۷۲ زبان ترجمه شده است.

خلاصه ای از کتاب کیمیاگر

این رمان، داستان زندگی چوپانی به نام سانتیاگو، اهل آندلس اسپانیا است که تا سن ۱۶ سالگی در مدرسه‌ی علوم دینی آموزش می‌دیده تا به خواست پدر و مادرش کشیش شود. اما وی که از کودکی آرزو داشت دنیا را ببیند و از آن طریق به کشف کائنات و شناخت خدا برسد، تصمیم می‌گیرد کشیش شدن را رها کرده و با خریدن چند گوسفند به همه جا سفر کند.

سانتیاگو دو بار پشت سر هم خوابی عجیب می‌بیند که در ابتدا زیاد به آن توجهی نمی‌کند؛ اما پس از یک سری اتفاقات با پیرمردی روبرو می‌شود که زندگی او را برای همیشه تغییر می‌دهد. او سپس تصمیم می‌گیرد برای یافتن گنجی که در خواب خود دیده، وطنش آندلس را رها کرده و به سمت اهرام مصر برود.

درباره کتاب

کتاب کیمیاگر در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. برخی منتقدان احتمال می‌دهند رمان کیمیاگر، تحت تاثیر و یا با اقتباس از داستانی در دفتر ششم مثنوی معنوی مولوی نوشته شده باشد. پائولو کوئیلو این تاثیرگذاری را نفی نکرده اما گفته از داستانی به نام «قصه دو رویابین» در هزار و یک شب الهام گرفته است. البته برخی دیگر نیز آن را با رمان‌ها و داستان‌های دیگری مقایسه کرده‌اند و یا ادعا شده که کوئیلو از آن‌ها الهام گرفته است.

ترجمه فارسی

این رمان که در ایران نیز محبوبیت زیادی دارد، مترجم های مختلفی آن را به فارسی برگردانده اند. اما از بهترین آن ها می توان ابتدا به ترجمه‌ی آرش حجازی از انتشارات کاروان و سپس ترجمه‌ی حسین نعیمی از نشر ثالث اشاره کرد.

از آنجایی که انتشار این کتاب نیز مانند سایر کتاب‌های پائولو کوئیلو در ایران ممنوع شده است، به گفته آرش حجازی و ناشر رسمی کتاب‌های پائولو کوئیلو در ایران، کلیه کتاب‌های ترجمه شده‌ی این نویسنده به صورت الکترونیک و رایگان در اختیار علاقه‌مندان آثارش قرار گرفته‌است.

مشخصات کتاب

عنوان: کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

ترجمه: آرش حجازی

انتشارات: کاروان

تعداد صفحات: ۱۷۹

آیا شما این کتاب را مطالعه نموده اید؟ نظرتان در مورد آن چیست؟ از دیدن نظرات شما در زیر این مقاله و کمک شما به علاقمندان به مطالعه‌ی این اثر، خوشنود خواهیم شد.

To top