سبک زندگی

کتاب کنار رود پیدرا نشستم و گریستم اثر پائولو کوئیلو

کتاب کنار رود پیدرا نشستم و گریستم اثر پائولو کوئیلو

کتاب کنار رود پیدرا نشستم و گریستم (By the River Piedra I Sat Down and Wept)، اثر پائولو کوئیلو، نویسنده پرفروش ترین رمان دهه پایانی قرن بیستم، کیمیاگر، می‌باشد که به بیان داستان غم انگیز و شاعرانه‌ای پرداخته که عمق عشق و زندگی را نشان می‌دهد.

به ندرت عشق نوجوانان به سرانجام میرسد، اما چه اتفاقی می‌افتد زمانی که دو عاشق پس از گذشت یازده سال دوباره به یکدیگر میرسند؟

خلاصه‌ای از کتاب کنار رود پیدرا نشستم و گریستم

گذر زمان دختر داستان، پیلار را به یک به یک زن قوی و مستقل تبدیل کرده که به خوبی آموخته چگونه احساساتش را دفن کند و این در حالیست که دوست دوران نوجوانی‌اش، به یک رهبر روحانی خوش تیپ و جذاب تبدیل شده که دین برای او به یک پناهگاه در برابر درگیری‌های درونی‌اش تبدیل شده است.

اکنون آن‌ها پس از مدت‌ها، دوباره در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و سفری مملو از مشکلات را تجربه می‌کنند؛ چرا که ناراحتی،خشم و سرزنشی که برای مدت‌ها دفن شده بود دوباره پدیدار می‌گردد.

اما در روستای کوچکی در پیرنه فرانسه، توسط آب‌های رودخانه پیدرا، رابطه خاص آنها، به وسیله بزرگترین سوال زندگی بررسی می‌شود.

درباره کتاب

“کنار رود پیدرا نشستم و گریستم”، به همراه دو رمان دیگر به نام‌های “ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد” و “شیطان و دوشیزه پریم”، به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ به چاپ رسیده است.

نویسنده در این رمان‌های سه‌گانه به توصیف زندگی افراد معمولی به مدت یک هفته پرداخته که در آن شخصیت‌های اصلی، به طور ناگهانی خود را در برابر عشق، مرگ و یا قدرت می‌بینند.

ترجمه فارسی

این کتاب نیز همانند کتاب کیمیاگر، یکی از آثار زیبا و تاثیرگذار پائولو کوئیلو می‌باشد که توسط مترجمان زیادی ترجمه شده است اما از بهترین آن‌ها می‌توان به ترجمه آرش حجازی از انتشارات کاروان و ترجمه حسین نعیمی از انتشارات نشر ثالث اشاره کرد.

مشخصات کتاب

عنوان: کنار رود پیدرا نشستم و گریستم

نویسنده: پائولو کوئیلو

ترجمه: آرش حجازی

انتشارات: کاروان

تعداد صفحات: ۲۲۸ صفحه

آیا شما این کتاب را مطالعه نموده اید؟ نظرتان در مورد آن چیست؟ از دیدن نظرات شما در زیر این مقاله و کمک شما به علاقمندان به مطالعه‌ی این اثر، خوشنود خواهیم شد.

To top